براساس گزارش تازه بدست آمده، آپدیت اخیری که شیائومی از MIUI برای گوشیهای ردمی، پوکو و دیگر مدلها منتشر کرده، مشکلاتی را برای دارندگان گوشیهای آنها به دنبال داشته است. مشکلاتی که موجب شده دستگاهها دچار خرابی شوند و اختلالی در کاربری پیدا کنند.
متاسفانه شیائومی سابقه درخشانی در زمینه انتشار سریع آپدیت نرم افزاری نداشته و همیشه نیز آپدیتهای آن با اشکالاتی مواجه بوده که با گذر زمان حل میشوند. به تازگی نیز چنین مشکلی به وجود آمده و کاربران خبر از آن دادند.
شیائومی شکایات بزرگ آنلاین را تایید کرده و علت را هم پذیرفته است. مشکل از آپدیت برنامه سیستمی به نام System UI Plugin است. این شرکت از آنجایی که مطلع بوده، آپدیت را از منابع خود حذف کرده تا دیگر افراد به نصب آن روی نیاورده تا مشکلاتی را شاهد باشند.
گویی این آپدیت تنها شامل دستگاههایی شده که از سیستم عامل HyperOS بهره میبرند و نکته جالب اینجاست که متاسفانه نباید برای دستگاههایی با سیستم عامل MIUI منتشر میشد و این اشتباه صورت گرفت. این مسئله اشکالاتی را در رابط کاربری دستگاههای موردنظر به وجود آورد.
شیائومی برای آن که مشکل گستردهتر نشود، آپدیت را از منابع آنلاین حذف کرده و افرادی هم که بروزرسان را دریافت کردند، بهتر است با پشتیبانی شرکت تماس برقرار کرده و راهنمایی برای حل مشکل دریافت کنند.
شیائومی توصیه کرده به کارهای غیرتخصصی و کارشناسانه در گوشی خود نپردازند زیرا اگر به درستی مسئله حل نشود، دادههای داخل گوشیها از دست خواهد رفت. بنابراین بهتر است مشکلات توسط نمایندگیهای کمپانی برطرف شود.
متاسفانه تعداد دقیق کاربرانی که این آپدیت را دریافت کردند، مشخص نیست اما به گفته شرکت سازنده تعداد محدودی با آن مواجه هستند. جای تعجب نیست که گزارش هایی از این مشکل در پلتفرم های مختلف از جمله صفحه پشتیبانی Xiaomi subreddit و X/Twitter یافت شود.
چنین اتفاقی برای نخستین بار رخ نداده و شرکت شیائومی بارها با آن رو به رو بوده و توانسته با مدیریت از این مسائل عبور کند. بنابراین برای آن که تحت تاثیر قرار نگیرید، بهتر بوده آپدیت خودکار دستگاه را غیرفعال کرده و خود نیز آپدیت را دستی دریافت نکنید.
کاربرانی هم که با مشکلاتی رو به رو هستند پیشنهاد شده به سراغ پشتیبانی شیائومی مراجعه کنند تا مشکلاتشان به سرعت برطرف شود. شایان ذکر بوده این شرکت پیشتر آپدیت هایپراواس را برای دستگاههای مختلفی منتشر کرده و این مشکل تنها مدلهای قدیمیتر را دربرمیگیرد که از MIUI برخوردار هستند.
پیش بینی شده بزودی اخبار بیشتری درباره رفع این مشکل دردسترس قرار گیرد و برند چینی سعی دارد مشکلات را به سرعت برطرف سازد تا تجربه کاربری تلخی برای مخاطبان آن به وجود نیامده و لذت ببرند.
3 پاسخ
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما بزرگواران گرامی…
گوشی من ردمی نوت 12 شیائومی دارم از سری آخر ساختش…
متأسفانه نزدیک به هفته درست از شنبه به تاریخ 1402/12/12 عملکرد گوشی من بهم ریخت و متاسفانه درست از همون تاریخ نتونستم از شارژ نت گوشیم استفاده کنم هر چی نت میخرم میزنه شما خطا در خرید نت مواجه هستید،اینا هیچی کلا همه برنامه ها یا عمل نمیکنه یا خود به خود برنامه رو برنامه میاره،از همه مهمتر گوگل پلی خراب،بیش از هزار تا ترانه های که لود کرده بودم محو شده،اپلیکیشن هامم عمل نمیکنه،اپلیکیشن همراه اولم بکل خراب شده،خلاصه کلی مشکل دیگه بماند،فک کردم ویروسی شده و هزارتا فکر دیگه همه کار از راه اندازی گرفته تا ویروس کشی رو انجام دادم،پاکسازی چه در حال دید و چه پنهانی عمیق انجام دادم آخرش میزنه ا خطا شناسایی شده و غیره،هزار راهکار از گوشی همسرم گرفتم و کلا تحقیق که چیکار کنم درست بشه،😔🥺🥹نشد که نشد،من فقط ریست نکردم اونم منباب اینکه قبلاً انجام دادم کلا برمیگرده به حالت کارخانه و داده ها و تمامی عکس و فایل و پوشه از بین میره…
الانم که یهویی مطالب شما رو دیدم و تکس تونستم بدم با کانت شدن با گوشی همسرم تونستم…
از شما مهندسین و متخصصین خواهش میکنم یه کاری انجام بدین تا مثل قبل بتونم کارامو با گوشی انجام بدم بزرگواران😔🥹😔(من بیشتر کارام رو با گوشی انجام میدم و خدایی از حق نگذریم اینقدر عملکرد گوشیم عالی بود در حدی که همه خوشششون اومده بود از آبشن های عالیش
👌🙏🙏🙏👌😔🥺🥹🥹🥺😔👌🙏🙏🙏👌
سلام دوست عزیز. ممنون از حضورتون در سایت. دوستانی که در تحریریه زحمت نوشتن مطالب رو میکشند کارشناسان سایت و مترجم مطالب فناوری هستند. درباره موردی که برای شما پیش اومده مراجعه به تعمیرکار موبایل بهترین گزینه هست.
باید اطلاعاتتون را جایی ذخیره کنید و گوشی رو فکتوری ریست کنین تا درست بشه