وقتی نام سامسونگ میآید ناخودآگاه، تصویر گوشیهای موبایل، تبلت یا تلویزیون به ذهن خطور میکند. اما این برند نامآشنا، آنچنان که باید بیعیبونقص نیست.
در این مقاله، منحصراً به مشکل برنامههای تلویزیون سامسونگ و رفع آن میپردازیم. مشکلی که بسیاری از کاربران از آن شکایت دارند و البته به دنبال یافتن راهکاری برای رفع آن.
برنامههایی که روی تلویزیون سامسونگ کار نمیکنند میتوانند بهدلیل مشکلات نرمافزاری، مشکلات اتصال به شبکه یا مشکلات ارائهدهنده خدمات برنامه ایجاد شوند.
پیشنهاد مطالعه: سامسونگ این ویژگی مهم را از تمامی تلویزیونهای هوشمند خود حذف میکند
برخی از دلایلی که باعث میشود برنامههای موجود در تلویزیون سامسونگ کار نکنند
- مشکلات حافظه و ذخیرهسازی
- مشکلات اتصال شبکه
- مشکل در بخش ارائهدهنده خدمات
- فایلهای حافظه پنهان خراب
- و مواردی دیگر که در ادامه به آنها میپردازیم و راهکار برطرف کردن مشکل را توضیح خواهیم داد.
برنامههای تلویزیون سامسونگ کار نمی کند چگونه آن را برطرف کنم؟
1. تنظیم به آرامی
وقتی متوجه شدید که برنامۀ تلویزیون سامسونگ کار نمیکند آن را به آرامی تنظیم کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
- دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سامسونگ روی صفحه چشمک بزند. اگر این روش را با موفقیت انجام دهید چراغ LED جلوی تلویزیون قرمز میشود و چشمک میزند و سپس تلویزیون دوباره روشن میشود. حالا باقی مراحل را پیش بروید و بررسی کنید که آیا برنامههای شما کار میکنند یا خیر؟!
توجه: میتوانید تلویزیون را خاموش کنید؛ سیستم برق آن را قطع کنید تا جریان برق از آن خارج شود؛ یک دقیقه صبر کنید (حداقل). سپس، دوباره، تلویزیون را روشن کنید و بررسی کنید که آیا برنامهها، کار میکنند یا خیر؟!
2. راهاندازی مجدد شبکه
راهاندازی مجدد مودم و روتر ممکن است مشکلات اتصال را برطرف کند. مودم و روتر را از برق جدا کنید؛ حداقل 30 ثانیه صبر کنید؛ سپس مودم را دوباره وصل کنید. منتظر بمانید تا مودم وصل شود؛ سپس روتر را دوباره وصل کنید. وقتی شبکه Wi Fi در دسترس قرار گرفت بررسی کنید که آیا برنامههای تلویزیون سامسونگ کار میکنند یا خیر؟
3. بازنشانی تنظیمات شبکه
اگر بازنشانی سختافزار شبکه (راهکار 2) کار نکرد سعی کنید تنظیمات شبکه را در تلویزیون خود بازنشانی کنید تا اتصال جدیدی برقرار شود. برای اینکار، این مراحل را پیش روید: تنظیمات شبکه (Settings) را باز کنید، روی بازنشانی عمومی (General) کلیک نمایید، سپس گزینۀ شبکه (Network) را بزنید و سپس گزینۀ Reset Network را انتخاب کنید. سپس تلویزیون سامسونگ را دوباره به شبکه بیسیم وصل نمایید.
مهم: برای انجام این مرحله، به رمز عبور وایفای خود نیاز دارید؛ بنابراین مطمئن شوید که قبل از اقدام به رفع این مشکل، آن را بلدید.
4. بررسی عدم قطعی سیستم
4. وقتی ارائهدهنده خدمات برنامه، مشکل اتصال به شبکه داشته باشد برنامه تلویزیون سامسونگ کار نخواهد کرد. برای رفع این مشکل از طریق رایانه یا تلفن خود، به وبسایت برنامه بروید تا ببینید آیا میتوانید یک نمایش یا فیلم را پخش کنید یا خیر.
بهعنوان مثال، اگر برنامه Hulu.com کار نمیکند در یک مرورگر وب در رایانه خود به این سایت بروید و سعی کنید یک ویدیو تماشا کنید.
همچنین میتوانید حسابهای رسانههای اجتماعی مرتبط با برنامه را بررسی نمایید یا با خدمات مشتری تماس بگیرید تا متوجه نقطۀ اصلی قطعی شوید.
5. پاککردن cache برنامه
سعی کنید Cash هر برنامهای را که کار نمیکند پاک کنید.
نکته: فایلهای Cashg، اطلاعات موقتی است که اپلیکشین سامسونگ دانلود کرده است.
برای این کار، به این روش عمل نمایید:
- دکمۀ home روی ریموت کنترل را فشار دهید.
- به بخش Support بروید.
- گزینۀ Device Care را انتخاب نمایید.
- روی Manage Storage ضربه بزنید.
- یک یا دو برنامه را انتخاب کنید.
- سپس دکمۀ down را بزنید.
- به بخش View Details بروید.
- از آنجا Clear Data را انتخاب نمایید.
- سپس گزینۀ Clear Cache را بزنید و تمام.
توجه: این گزینه فقط در تلویزیونهای جدید سامسونگ، فعال است. اگر این گزینه را نمیبینید هر برنامه را که در تلویزیون سامسونگتان، کار نمیکند حذف نموده، دوباره آن را نصب کنید.
6. خاموشکردن VPN
برخی از برنامهها، با روشنبودن VPN در جایی که شما زندگی میکنید در دسترس نخواهند بود. اگر VPN شما به منطقه اشتباهی متصل شود کار نمیکنند. اگر برنامه، آدرسهای IP مرتبط با VPN را مسدود کرده باشد از کار کردن برنامه نیز جلوگیری میکند.
سعی کنید هر برنامه VPN را که روی تلویزیون سامسونگ خود نصب کردهاید غیرفعال (disabling) یا حذف نصب (uninstalling) کنید. همچنین، هر VPN که مستقیماً روی روتر (router) شما اجرا میشود غیرفعال نمایید.
7. مراقبت از دستگاه
اگر تلویزیون سامسونگ شما Device Care دارد آن را اجرا کنید. Device Care یک ابزار عیبیابی خودکار است که در برخی از تلویزیونهای سامسونگ تعبیه شده است. ابزاری که به شناسایی یا رفع مشکل تلویزیون کمک میکند.
برای انجام اینکار، به این ترتیب پیش بروید:
1. دکمۀ home روی ریموت را فشار دهید.
2. به بخش Support بروید.
3. روی Device Care، ضربه بزنید.
4. و گزینۀ Start Device Care را انتخاب نمایید.
8. بررسی بهروزرسانی سیستم
اگر سیستمعامل تلویزیون سامسونگ شما قدیمی باشد خود عاملی است که از کار کردن برنامهها، جلوگیری میکند.
برای رفع این مشکل، مسیر زیر را دنبال نمایید:
- بخش Settings را باز کنید.
- گزینۀ Support را انتخاب نمایید.
- روی گزینۀ Software Update ضربه بزنید.
- حالا Update Now را انتخاب کنید.
- و بهروزرسانیهای در دسترس را فعال کرده و انجام دهید.
9. بازنشانی، Smart Hub
اگر تلویزیون سامسونگتان از سیستم منوی Smart Hub بهره میبرد بازنشانی آن ممکن است به برنامههای شما اجازه دهد که دوباره کار کنند. برای عملیشدن این خواسته به این صورت پیش بروید:
- به بخش تنظیمات یا Settings بروید.
- گزینۀ Support را انتخاب کنید.
- سپس روی Service Care ضربه بزنید.
- حاالا Self Diagnosis را انتخاب نمایید.
- در انتها، Reset Smart Hub را اجرا کنید.
مهم: در مدلهای قدیمیتر، به این ترتیب عمل نمایید:
- به بخش تنظیمات یا Settings بروید.
- گزینۀ Support را انتخاب نمایید.
- روی Self Diagnosis ضربه بزنید.
- حالا Reset Smart Hub را انتخاب کنید.
پیشنهاد مطالعه: چرا رهبران سامسونگ با وجود عقب افتادن رقبا، بازهم از ریسک میترسند