سهم اپل از بازار گوشیهای هوشمند چین به 15.7 درصد کاهش یافت و آن را در جایگاه چهارم قرار داد که کاهش قابل توجهی نسبت به رتبه دوم خود در سال گذشته نشان میدهد.
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، فروش آیفون اپل در چین در شش هفته اول سال 2024، 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، زیرا این شرکت آمریکایی با افزایش رقابت با رقبای داخلی مانند هواوی مواجه شده است. بر اساس این گزارش، هواوی، رقیب اصلی غول فناوری ایالات متحده در چین در گوشیهای هوشمند پریمیوم، شاهد افزایش فروش 64 درصدی در این دوره بوده است. سهم اپل از بازار گوشیهای هوشمند چین به 15.7 درصد کاهش یافت و آن را در جایگاه چهارم قرار داد، در مقایسه با رتبه دوم در مدت مشابه سال 2023 که 19 درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود.
اخبار مرتبط: فروش آیفون در چین دو رقمی میشود!
هواوی با افزایش سهم بازار به 16.5 درصد از 9.4 درصد در سال گذشته، به جایگاه دوم رسید. در این گزارش آمده است که کل بازار گوشیهای هوشمند در چین 7 درصد کاهش یافته است. منگمنگ ژانگ، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، گفت: اپل با رقابت سختی در سطح بالایی از هوآوی روبهرشد مواجه شد و در عین حال با قیمتهای تهاجمی مانند اوپو، ویوو و شیائومی در وسط تحت فشار قرار گرفت.