،

استراتژی اپل و نتیجه معکوس آن روی کاربران اندرویدی

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
استراتژی اپل نتیجه معکوس می‌دهد زیرا کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند

شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند هر روز استراتژی جدیدی برای آینده خود تعیین می‌کنند و به دنبال فروش بیشتر با وجود رقبا سرسخت هستند. از اپل، سامسونگ، اوپو گرفته تا شیائومی، هوآو یو دیگر رقبا.

بازار گوشی‌های هوشمند در حال رشد بوده و شاهد ورود بازیگران جدید هم به آن هستیم. البته جنگ اپل با رقبا تنها یک لایه از چالش بوده و جنگ اصلی میان بخش نرم افزار یا همان سیستم عامل این دستگاه‌ها قرار دارد.

استراتژی اپل این است که با گوگل می‌جنگند تا بتواند کاربران اندرویدی را برای مهاجرت به سمت گوشی‌های آیفون مجاب کند.  اخیرا یک مطالعه‌ای صورت گرفت که براساس رفتار کاربران اندروید و iOS در نظر گرفته شد.

همیشه کاربران صنعت می‌توانند تفکر خود را به نسبت به یک مدلی تغییر دهند و گاهی شاهد مهاجرت کاربر اندرویدی به آیفون و گاهی شاهد مهاجرت کاربر آیفون به اندروید هستیم. نکته جالب اینجاست که کاربران به دنبال تجربه چیز جدیدی هستند.

به گزارش Consumer Intelligence Research Partners LLC طی 5 سال گذشته میزان تغییر کاربران از اندروید به iOS بین 10 تا 15 درصد متغیر بوده است. نرخ انتقال کاربران اندروید به سیستم عامل اپل آماری به شرح زیر بود:

  • 2019-13درصد
  • 2020-11 درصد
  • 2021-11 درصد
  • 2022-15 درصد
  • 2023-13 درصد

 جالب بوده که تمایل کاربران هر سال در حال تغییر بوده به شکلی که شاهد مهاجرت از سیستم عاملی به سیستم عامل دیگری هستیم. اپل سالانه نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند آیفون خود را معرفی کرده که در کنار طراحی بهبودیافته، سخت افزار ارتقایافته شامل آنها می‌شود.

همچنین باید بیان داشت برخی کاربران اندرویدی به دلیل عملکرد با ثبات آیفون، ترجیح داده آیفون قدیمی را با قیمت مناسب نسبت به آیفون جدید انتخاب کنند.

شایان ذکر است که سال 2023، بیش از 29 درصد آیفون SE ، 12 یا 13/13 مینی را انتخاب کردند، در حالی که تنها 21 درصد از کاربران فعلی آیفون به این مدل‌ها مهاجرت نمودند.

به هر حال بیشتر مهاجران اندروید (51 درصد) همچنان سری جدیدتر آیفون 14 را برمی‌گزینند. این نشان داده که اگرچه قیمت برای کاربران اندرویدی اهمیت دارد، بسیاری هم به مدل جدید نیز علاقمند هستند.

در طول سال‌های گذشته اپل سعی داشته محصولات بهتر و برتری نسبت به نسل قبل ارائه دهد. شاهد معرفی آیفون‌هایی بودیم که ویژگی بزرگی ارائه داده و در بحث طراحی ارتقا نسبی پیدا کردند.

این شرکت با معرفی نسل جدید آیفون‌ها به دنبال تغییری بزرگ در بازار است و سعی دارد کاربران اندرویدی را به سمت محصولات خود متمایل سازد. سری آیفون 16 نیز در تابستان 2024 از راه خواهند رسید و باید دید آیا اپل می‌تواند با این سری نظر کاربران اندرویدی بیشتری را جلب کند یا خیر.

این سری چهار مدل دارد که از طراحی بهبودیافته برخوردار هستند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *