حجم فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه سوم سال 2023، 8 درصد کاهش یافت و نهمین سه ماهه متوالی است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. با این حال، بر اساس یک چهارم به سه ماهه (QoQ)، حجم فروش 2 درصد رشد کرد.
با توجه به خدمات نبض بازار کانترپوینت، حجم معاملات در سال گذشته تا حد زیادی بهدلیل بهبود آهستهتر از حد انتظار در تقاضای مصرف کننده کاهش یافت. با این حال، عملکرد مثبت در ماه سپتامبر بهدلیل فروش آیفونهای جدید، نشانهای از اخبار مثبت پیش رو تلقی میشود
سامسونگ همچنان رهبر بازار است
سامسونگ همچنان در بازار جهانی پیشتاز بود و یک پنجم (20٪) از کل فروش را در سه ماهه سوم 2023 بهدست آورد. نسل جدید تاشوهای آن با استقبال متفاوتی روبرو شد و گلکسی فلیپ 5 تقریباً دو برابر بیشتر از همتای خود پیشی گرفت. با این حال، این مدلهای سری گلکسی A سامسونگ بودند که پیشروان بازار در باندهای قیمت متوسط باقی ماندند.
اپل با وجود محدود بودن در دسترس بودن سری آیفون 15 توانست جایگاه دوم را با 16 درصد سهم بازار از آن خود کند.
برندهای چینی گوشیهای هوشمند شیائومی (12 درصد)، اوپو (10 درصد) و ویوو (8 درصد) با کاهش فروش در سال گذشته، فهرست 5 برتر را تکمیل کردند. در سه ماهه سوم، همه این برندها برای تقویت موقعیت خود در بازارهای کلیدی مانند چین و هند تلاش کردند.
بزرگترین برندگان
Honor، Huawei و Transsion Group سهمهایی بهدست آوردند و جزو تنها برندهایی بودند که رشد سالانه را در سه ماهه سوم ثبت کردند. علاوه بر این، بازار خاورمیانه و آفریقا (MEA) تنها منطقهای بود که رشد سالانه را در سه ماهه سوم ثبت کرد. بیشتر بازارهای توسعه یافته، مانند آمریکای شمالی، اروپای غربی و کره جنوبی، کاهش شدیدی را ثبت کردند.
اپل فروش را در سه ماهه چهارم افزایش میدهد
این شرکت تحقیقات بازار گفت که فروش آیفون 15 در فصل جشنهای سالانه در هند و بهدنبال آن رویداد فروش 11.11 در چین و پایان یافتن با کریسمس و تبلیغات پایان سال در سراسر مناطق به بازار کمک میکند تا مجموعه ای از کاهش های سالانه خود را جبران کند.