گوگل در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کاملاً پیشتاز بوده است. با این حال، زمانی که ChatGPT در نوامبر 2022 وارد شد، غافلگیر شد. از آن زمان گوگل گامهایی را برای ارائه ابزارهای هوش مصنوعی به بسیاری از کاربران خود برداشته بود. با این حال، هنوز سوالاتی در مورد حریم خصوصی کاربر و نحوه استفاده از دادهها وجود دارد. گوگل برخی از این ترسها را برطرف کرده و تعهد خود را به حفظ حریم خصوصی کاربران تکرار کرده است. در یک پست وبلاگ، یولی کوون کیم، معاون مدیریت محصول، پلتفرم فضای کاری، گفت: «ما میخواهیم کاملاً روشن باشیم که هوش مصنوعی مولد محافظهای حریم خصوصی اساسی ما را برای دادن حق انتخاب و کنترل کاربران بر دادههایشان تغییر نمیدهد».
کیم در پست وبلاگ گفت که گوگل دادههای هیچ یک از کاربران Workspace را نمیفروشد. محتوایی که در سرویسهای Google Workspace قرار میدهید (ایمیل، اسناد و غیره) متعلق به شماست. ما هرگز دادههای شما را نمیفروشیم و شما میتوانید محتوای خود را حذف کنید یا آن را صادر کنید.»
علاوه بر این، او تأکید کرد که Google از دادههای Workspace شما برای آموزش یا بهبود هوش مصنوعی مولد و مدلهای زبان بزرگی که بدون اجازه Bard، Search و سایر سیستمهای خارج از Workspace را نیرو میدهند، استفاده نمیکند. بنابراین بله، مگر اینکه و تا زمانی که رضایت خود را اعلام نکنید، دادههای شما خصوصی و ایمن باقی می ماند.
تبلیغات هدفمند چیزی است که بسیاری از شهروندان دیجیتال باید با آن دست و پنجه نرم کنند. کیم افزود: «Google محتوای شما را در سرویسهای Google Workspace برای اهداف تبلیغاتی جمعآوری، اسکن یا استفاده نمیکند».
Duet AI ابزار هوش مصنوعی گوگل برای Docs، Slides و Sheets است. این شرکت گفت که در حالی که هوش مصنوعی آن هرگونه درخواست یا محتوای تولید شده را در کنار محتوای Workspace شما ذخیره میکند، اما آنها را در خارج از سازمان شما به اشتراک نمیگذارد.
گوگل میگوید هوش مصنوعی Duet همان امنیت در سطح سازمانی را به همراه سایر بخشهای Google Workspace به ارمغان میآورد، و بهطور خودکار کنترلهای موجود سازمان شما و شیوههای مدیریت دادهها، مانند خطمشیهای منطقه داده و پیشگیری از از دست دادن داده را اعمال میکند.