هالیوود و هوش مصنوعی: هجوم استودیوها برای استخدام متخصصان هوش مصنوعی

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
اعتراض بازیگران به هوش مصنوععی - لاگمدیا

هفته‌ها از توقف کار در هالیوود می‌گذرد، زیرا نویسندگان و بازیگران در برابر استودیوهای بزرگ و سرویس‌های استریم، از جمله دیزنی، نتفلیکس، و دیگران اعتراض می‌کنند. در حالی که بازیگران و نویسندگان مسائل بسیاری از جمله پرداخت منصفانه را بیان کرده‌اند، بحث اصلی استفاده از هوش مصنوعی بوده است.
بازیگران نگران این هستند که استودیوها ممکن است از شباهت‌ها و صدای آن‌ها بدون جبران یا اخطار مناسب سوء استفاده کنند. در همین حال، نویسندگان نگران هستند که مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT می‌تواند با نوشتن یا اصلاح اسکریپت‌ها بر حرفه آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر، تولیدکنندگان بر این باورند که پیاده‌سازی هوش مصنوعی باید با احتیاط و تعادل برخورد شود تا اینکه به طور کلی از آن خودداری شود.

در حالی که بازیگران و نویسندگان به وضوح از حمله هوش مصنوعی به صنعت سرگرمی راضی نیستند، از سوی دیگر، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان به شدت شیفته این هستند که چگونه این فناوری می‌تواند آینده این صنعت را شکل دهد. هر استودیوی بزرگ، به ویژه دیزنی، متخصصان هوش مصنوعی را استخدام می‌کند، نه یک یا دو نفر، بلکه در حال حاضر چندین موقعیت در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تولیدات مختلف باز موجود است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دیزنی حدود نیمی از افتتاحیه‌های مربوط به نقش‌های متمرکز بر هوش مصنوعی را دارد.
تیم “Imagineering” دیزنی در حال استخدام یک Imagineer تحقیق و توسعه متخصص در هوش مصنوعی مولد است که «جاه‌طلبی دارد تا محدودیت‌های ابزارهای هوش مصنوعی را جابه‌جا کند و تفاوت بین کار داده‌ها و کار یک طراح، نویسنده یا هنرمند را درک کند». برای این شغل تا 180.000 دلار در سال پرداخت می‌شود و نقش «همکاری با استودیوهای شخص ثالث، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان برای ارزیابی، پذیرش و ادغام آخرین هوش مصنوعی مولد است.
یکی دیگر از مشاغل متمرکز بر هوش مصنوعی در دیزنی، یک مهندس یادگیری ماشین در بخش تحقیقات پیشرفته استریم دیزنی است که نقشش ایجاد راه‌حل‌های شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پلتفرم‌های استریم استودیوها، از جمله Disney+، Star+، و ESPN+ است.

دیزنی تنها نیست، نتفلیکس در حال آماده شدن برای یک نبرد طولانی با آگهی‌های شغلی اخیر خود برای موقعیت‌های پردرآمد شامل هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی را در تمام زمینه‌های کسب و کار، از جمله بهینه‌سازی تولید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، ادغام کند.
لیست‌های شغلی اخیر نشان می‌دهد که هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده خواهد شد، نه فقط برای توسعه الگوریتم‌ها. موقعیت‌های شغلی در این زمینه هستند که تا 900,000 دلار در سال پرداخت می‌کنند.
در حالی که آمازون و اپل در درجه اول شرکت‌های فناوری هستند، آن‌ها نیز محتوا تولید می‌کنند. این دو غول فرصت‌های شغلی متعددی در زمینه هوش مصنوعی و ML دارند که برخی از آن‌ها به طور خاص برای تولید هستند.
به عنوان مثال، آمازون به دنبال یک مدیر پروژه ارشد برای Prime Video با پرداخت حقوق پایه تا 300.000 دلار است که مسئول تعریف آینده بومی‌سازی محتوا، بهبود محتوا و در دسترس ساختن آن با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته Generative و Computer Vision خواهد بود. فنآوری‌های سونی AI، واحدی از سونی پیکچرز اینترتینمنت، به دنبال یک مهندس «اخلاق» برای توسعه تکنیک‌های هوش مصنوعی است که خلاقیت را افزایش می‌دهد و به نفع جامعه است. این کار شامل همکاری با سایر واحدهای تجاری سونی است و تا 160.000 دلار پرداخت می‌کند.
برای اولین بار در 69 سال گذشته، هم بازیگران و هم نویسندگان در کنار هم جمع می‌شوند و نگرانی‌هایشان مشترک است: مقررات هوش مصنوعی برای محافظت از آن‌ها و آثارشان.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *