هوش مصنوعی مولد، از محبوب‌ترین ابزارها تا ابزارهای رو به سراشیبی

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
بررسی هوش مصنوعی در سال منتهی به 2024

در سال گذشته، ChatGPT به یکی از سریعترین خدمات آنلاین در حال رشد تبدیل شده است. اما اپلیکیشن‌های مولد هوش مصنوعی چقدر محبوب هستند؟ مطالعات اخیر داده‌های مربوط، رشد این برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

اینترنت مملو از داستان‌های پیرامون آینده OpenAI (شرکتی که ChatGPT را ایجاد کرد)، آینده مدیر عامل سام آلتمن (از زمان نگارش این مقاله، او به این سمت بازگردانده شده بود)، برنامه‌های استخدام مایکروسافت و داستان‌های مرتبط، پر شده است.

اما صرف‌نظر از اینکه چگونه به این سؤالات مهم پاسخ داده می‌شود، درحالی که به سال 2024 قدم می‌گذاریم مهم است که بدانیم این بازار هوش مصنوعی مولد (GenAI) چقدر بزرگ شده است.

The Verge اخیراً رشد ChatGPT را برجسته کرده است: «در کمتر از یک سال، 100 میلیون کاربر هفتگی به آن رسیده است، و بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده در حال حاضر بر اساس API شرکت، از جمله اکثر شرکت‌های Fortune 500، در حال ساخت هستند. …»

اطلاعات و جزئیات بیشتر

مطالعه جدیدی که توسط Writerbuddy منتشر شده است، این سوال را با جزئیات بررسی کرده است. در اینجا چیزی است که آنها در مورد 10 برنامه برتر یافتند. (توجه داشته باشید که گزارش کامل 50 برنامه را بررسی می‌کند، اما ما فقط 10 برنامه برتر را لیست می‌کنیم.)

ChatGPT -1-: در نوامبر 2022 راه اندازی شد، و به‌سرعت با 14.6 میلیارد بازدید در طول 10 ماه، به‌طور متوسط 1.5 میلیارد ماهانه غالب شد.

Character.AI -2: در سپتامبر 2022 معرفی شد، کاربران را مجذوب خود کرد، 3.8 میلیارد بازدید جمع آوری کرد و 463.4 میلیون در یک سال افزایش یافت.

Google Bard -3: ورود گوگل در مارس 2023 تنها در شش ماه شاهد 241.6 میلیون بازدید بود.

4- Janitor AI: : یک چت بات منحصر به‌فرد از ماه می 2023، با 192.4 میلیون بازدید در چهار ماه رشد سریعی را تجربه کرد.

5- هوش مصنوعی Perplexity: توسط کارکنان سابق گوگل در آگوست 2022 تاسیس شد و به‌سرعت پیشرفت کرد و 134.3 میلیون کاربر را در 9 ماه جذب کرد.

Civitai -6: یک مرکز هنری هوش مصنوعی از نوامبر 2022، که طی 10 ماه به 177.2 میلیون بازدید رسید.

7- هوش مصنوعی لئوناردو: از دسامبر 2022، این ابزار دارایی بصری به انتخاب سازندگان تبدیل شد و 101.6 میلیون بازدید را طی 9 ماه جمع آوری کرد.

8- ElevenLabs: با هوش مصنوعی صوتی پیشرفته از اکتبر 2022، 88.6 میلیون کاربر را در 11 ماه جذب کرد.

9- CapCut: یک ابزار ویدیویی، تاسیس شده از آوریل 2020، که به‌طور مداوم در سال گذشته 203.8 میلیون بازدید داشته است.

Cutout.Pro -10: ابزار محتوای هوش مصنوعی از سال 2018، با 133.5 میلیون کاربر در طول سال همچنان کنترل خود را حفظ کرد.

چه ابزارهایی در حال از دست دادن ترافیک کاربر نهایی هستند؟

در اینجا پنج ابزار پیشرو هوش مصنوعی با کاهش قابل توجه ترافیک در سال گذشته آورده شده است:

Craiyon -1: بین سپتامبر 2022 و آگوست 2023، Craiyon.com، یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی، 15 میلیون بازدید را از دست داد، احتمالاً به دلیل رقابت فزاینده. آنها به‌طور متوسط 10.7 میلیون ماهانه بودند، با کاهش ماهانه 1.4 میلیون.

Midjourney -2: یکی دیگر از ابزارهای تصویری هوش مصنوعی، Midjourney، که در ژوئیه 2022 راه اندازی شد، با کاهش 8.66 میلیون بازدیدکننده در طول سال مواجه شد. علیرغم میانگین ماهانه قوی 41.7 میلیون، آنها شاهد کاهش ماهانه 787.700 بودند.

QuillBot :QuillBot -3 یک ابزار نوشتن هوش مصنوعی است که در عرض 12 ماه 5 میلیون بازدید از دست داد، شاید به دلیل افزایش رقبای چت‌بات. با این حال، آنها با افت ماهانه 461,400، 94.6 میلیون ترافیک ماهانه داشتند.

Jasper -4: یک پلتفرم اولیه نوشتن هوش مصنوعی، ترافیک Jasper 1.27 میلیون بازدید در طول سال کاهش یافت که احتمالاً تحت تأثیر غول‌هایی مانند ChatGPT قرار گرفته است. آنها به‌طور متوسط 7.9 میلیون ماهانه بودند و با 115100 ضرر ماهانه مواجه شدند.

Zyro -5: یک سازنده وب سایت با هوش مصنوعی، Zyro شاهد کاهش 1.09 میلیون بازدیدکننده در 12 ماه بود که احتمالاً به دلیل رشد رقبای ویژگی‌های هوش مصنوعی بود. آنها میانگین ماهانه 5 میلیون و کاهش 99.400 در هر ماه را ثبت کردند.

گفتار پایانی

شکی نیست که ChatGPT در جهان طوفان به راه انداخته است و همچنان بر بسیاری از مکالمات فناوری و امنیتی تسلط دارد. اینکه این ابزارها ازکجا به کجا می‌رسند یک سوال باز است، اما اکثر کارشناسان انتظار دارند این روند در سال 2024 ادامه یابد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *