Search
Close this search box.

بزرگترین برندگان احتمالی ممنوعیت TikTok اینستاگرام و یوتیوب و چند پلتفرم دیگر

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
در صورت بسته شدن تیک‌تاک توسط دولت ایالات متحدهپ، یوتیوب و اینتاگرام رشد بسیاری خواهند کرد

در حالی‌که لایحه ممنوعیت TikTok در صورت عدم تغییر مالکان، به امضای رئیس جمهور جو بایدن رسیده است، هنوز ممکن است سال‌ها طول بکشد تا برنامه محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو از فروشگاه‌های برنامه ایالات متحده مسدود شود البته اگر اصلاً مسدود شود.

به گفته شرکت تحقیقاتی eMarketer، کاربران بزرگسال آمریکایی TikTok در هر روز به‌طور متوسط ​​54 دقیقه را در برنامه صرف می‌کنند که بیشتر از اینستاگرام، اسنپ چت یا یوتیوب است. اگر TikTok ناپدید شود، آن پلتفرم‌ها همراه با رقبای جوان‌تر و کوچک‌تر در حال ظهور به‌دنبال آن دقایق ارزشمند توجه مردم خواهند بود.

اما با وجود ممنوعیت واقعی که هنوز احتمالاً سال‌ها باقی مانده است، مشخص نیست که چه برنامه‌ای بزرگترین ذینفع آن خواهد بود. به گفته تحلیلگرانی که این شرکت را دنبال می‌کنند، متا که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، ممکن است در میان عدم اطمینان برای بزرگترین رقیب خود، تبلیغ‌کنندگان بیشتری ببیند. سازندگانی که خودشان با عدم قطعیت سر و کار دارند، در حال گسترش به پلتفرم‌های دیگر هستند، اگر قبلاً نبوده‌اند. اما کاربران، به‌ویژه افراد جوان‌تر که خوراک TikTok هستند، کمتر قابل پیش‌بینی هستند. آیا آن‌ها اینستاگرام را که احتمالاً مورد علاقه‌ی مادران است، قبول خواهند کرد؟ یا ممکن است اپلیکیشن جدیدتری مانند Triller به شهرتِ وایرال برسد؟

اخبار مرتبط: لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده

متا یک سنت طولانی در شبیه‌سازی خدمات رقابتی با درجات مختلف موفقیت دارد. ویژگی «استوری» اینستاگرام که به افراد امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایی را که در ۲۴ ساعت منقضی می‌شوند به اشتراک بگذارند، مشابه اسنپ چت است. این شرکت همچنین در سال 2018 یک TikTok Knockoff به نام Lasso راه اندازی کرد اما در سال 2020 آن را تعطیل کرد.

سپس اینستاگرام Reels 2020 را راه‌اندازی کرد، یک فید شبیه به TikTok از ویدیوهای کوتاهی که کاربران می‌توانند ایجاد کنند یا در آن حرکت کنند. ثابت شده است که بسیار محبوب است. آیا می‌تواند جایگزین TikTok شود؟ که بستگی دارد. در حالی که بسیاری از سازندگان در هر دو پلتفرم پست می‌گذارند، برخی کارشناسان می‌گویند بعید است که جوان‌ترین کاربران به سرویسی مهاجرت کنند که توسط نسل والدین‌شان محبوب شده است. و در حالی که الگوریتم متا اعتیاد آور است، اما هنوز TikTok اینطور نیست.

توانایی TikTok در ارائه محتوای مرتبط و سرگرم کننده به کاربران خود در دنیای رسانه‌های اجتماعی بی‌نظیر است. در حالی که TikTok سرفصل‌های بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، یوتیوب همچنان بر توجه نوجوانان آمریکایی تسلط دارد. TikTok با 63 درصد، اسنپ چت با 60 درصد و اینستاگرام با 59 درصد زمان استفاده تخمین زده شدند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *