،

قراردادهای متا و گوگل با استودیوهای بزرگ فیلمسازی

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
قرارداد متا و گوگل با شرکت های بزرگ فیلم سازی برای استفاده از هوش مصنوعی

متا و گوگل میلیون‌ها دلار به استودیوهای هالیوودی پیشنهاد کرده‌اند تا مجوزهایی را برای ساخت مدل‌های ویدئویی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند. اگرچه گفته می‌شود این شرکت‌ها «ده‌ها میلیون دلار» پیشنهاد داده‌اند، اما مشخص نیست که نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد.

بر اساس اخبار؛ نتفلیکس و دیزنی حاضر به مجوز برای محتوای خود نیستند. با این حال، هر دو شرکت علاقه‌مند به انواع دیگری از همکاری هستند. گفته می‌شود که برادران وارنر به دنبال صدور مجوز برای برخی از نمایش‌های دیسکاوری هستند.

در حالی که سخنگوی متا اظهار نظری نکرد. گوگل هم بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. ظاهراً، شرکت‌ها امیدوارند چنین معاملاتی به بهبود ابزارهای ایجاد ویدیو کمک کند. گوگل اخیراً یک مدل تبدیل متن به ویدیو به نام Veo را به نمایش گذاشت و از دونالد گلاور برای تبلیغ قابلیت‌های آن استفاده کرد. متا همچنین ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.

به غیر از متا و گوگل، OpenAI نیز در حال پیگیری قراردادهای مجوز است

رقابت تسلیحاتی بین شرکت‌های هوش مصنوعی برای بستن قراردادهای مجوز با شرکت‌های رسانه‌ای وجود داشته است. OpenAI و NewsCorp اوایل این هفته یک توافق چند ساله برای آوردن محتوای خبری به ChatGPT اعلام کردند. متا همچنین در نظر دارد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به ناشران برای دسترسی به اخبار، عکس و محتوای ویدیویی پول پرداخت کند.

استودیوهای هالیوود ممکن است در مورد چنین معاملاتی ملاحظاتی داشته باشند. در حالی که ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی جذاب هستند، نگرانی‌های گسترده‌ای در صنعت سرگرمی در مورد اینکه چگونه شرکت‌های هوش مصنوعی می‌توانند از کارهای خلاقانه خود استفاده کنند وجود دارد. این تنش زمانی که اسکارلت جوهانسون OpenAI را متهم کرد که صدای او را برای دستیار “اسکای” خود در ChatGPT پس از خودداری از شراکت با شرکت کپی کرده است، کاملاً نمایان شد. OpenAI ادعاهایی مبنی بر تلاش برای تقلید صدای او را رد کرده است، اما این شرکت هنوز توضیحی درباره توییت سام آلتمن ارائه نکرده است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *