،

دریافت ۱۴ دلار از اکانت‌های بدون تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
متا از حساب‌های بدون تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک هزینه می‌گیرد

شرکت متا، در پی تصویب طرحی است که عملاً حریم‌خصوصی کاربران را نقض می‌کند و با واکنش‌های شدیدی از سوی کاربران دو پلتفرم اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک همراه شده است.

براساس گزارشی از وال استریت ژورنال، متا در نظر دارد در صورت عدم موافقت کاربران به اجازه استفاده از داده‌های شخصی‌شان برای تبلیغات هدف‌مند، ماهانه ۱۴ دلار برای نسخه بدون تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک دریافت کند.

این پیشنهاد که ماهانه حدود ۱۴ دلار روی دستگاه‌های موبایل و ۱۷ دلار روی دسکتاپ برای کاربران هزینه خواهد داشت تلاش متا برای وضع قوانین سخت‌گیرانه حریم‌خصوصی در اتحادیه اروپا است.

این قوانین متا را ملزم به جلب رضایت کاربران به‌منظور نمایش تبلیغات هدف‌مند به آن‌ها می‌کند که احتمالاً تاثیر منفی بر درآمد تبلیغاتی این شرکت خواهد داشت.

براساس این گزارش، متا با قانون‌گذاران رقابت دیجیتال در بروکسل، قانون‌گذاران حریم‌خصوصی در ایرلند و دیگر قانون‌گذاران حریم‌خصوصی اتحادیه اروپا در مورد پیشنهاد خود صحبت کرده است.

گفته می‌شود که این شرکت نام این طرح را “اشتراک بدون تبلیغات” یا SNA (Subscription No Ads) گذاشته است و می‌خواهد در ماه‌های آینده عرضه آن را آغاز کند.

بوال استریت ژورنال، در ادامۀ این مطلب نوشته: «مشخص نیست که آیا قانون‌گذاران بر این باورند که پیشنهاد متا کار درستی است یا خیر و ممکن است از این شرکت بخواهند پیشنهاد ارزان‌تری ارائه دهد.»

در بخش دیگری از این مطلب به نقل از سخنگوی متا چنین آمده است: «متا، به ارزش سرویس‌های رایگانی اعتقاد دارد که توسط تبلیغات شخصی‌سازی‌شده پشتیبانی می‌شوند. بااین‌حال، ما به بررسی گزینه‌ها ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که با الزامات قانونی در حال تکامل مطابقت داریم. ما درحال‌حاضر چیز بیش‌تری برای اشتراک‌گذاری نداریم.”

از آن‌جایی که قوانین حریم خصوصی در ایالات متحده اعمال نمی‌شود بعید به نظر می‌رسد که متا در آن‌جا SNA را معرفی کند.

هرچند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل Meta، پیش از این، خبر از یک سرویس اشتراک تایید پرداخت به نام Meta Verified داده بود. براساس این خبر، کاربران پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک متا با پرداخت ماهیانه ۱۱.۹۹ دلار در وب و ۱۴.۹۹ دلار در iOS می‌توانند شناسه دولتی خود را ارائه دهند و نشان تایید آبی دریافت کنند.

وال استریت ژورنال در پایان این خبر به‌نقل از زاکربرگ نوشت: «هدف از ویژگی جدید افزایشاصالت و امنیت” در سراسر پلتفرم‌ها است. اما این‌کار، رسماً نقض حریم‌خصوصی کاربران است.»

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *