در اواخر سال 2021 بود که فیسبوک اعلام کرد که این شرکت در حال تغییر نام خود به متا است. در بیانیه این شرکت آمده است: «تمرکز متا بر این خواهد بود که متاورس را زنده کند و به مردم کمک کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، جوامع را پیدا کنند و کسبوکارها را رشد دهند. یکی از مدیران ارشد شرکت میگوید که تغییر نام یک «موفقیت کلی» بود.
تغییر نام باعث کاهش محدوده عمل منفی شد
متا زمانی که با یک خبر کاملا بحث برانگیز دست به گریبان بود، نام خود را تغییر داد. یکی از افشاگران فیس بوک «مقاله های فیسبوک» را منتشر کرده بود که در آن جزئیات برخی از فعالیتهای بحث برانگیز پشت صحنه را شرح میداد. سه هفته پس از انتشار این داستان، فیسبوک به متا تبدیل شد. در یک پرسش و پاسخ با کارمندان سال گذشته، کریس کاکس، مدیر ارشد محصول، از متا پرسیده شد که آیا تغییر نام موفقیت آمیز بوده است یا خیر. او به کارمندان گفت که متوجه شد این تغییر نام موفقیتآمیز بوده است، زیرا این تغییر نام بیشتر از مقالات فیسبوک پوشش رسانهای داشته است. بر اساس گزارش Business Insider، کاکس به کارمندان گفت: «این بیش از دو برابر حجم پوشش مقالات فیسبوک بود.» کاکس همچنین گفت که پوشش کلی خنثیتر و مثبتتر بود. او افزود که این پوشش همچنین «از نظر لحن خنثی تا مثبت» بود.
وی همچنین افزود: «این همان چیزی است که ما فقط زمانی میتوانستیم رویای آن را داشته باشیم که تغییری را از نظر پوشش مطبوعاتی انجام دادیم.»
با این حال، از نظر متاورس، هر چیزی جز یک داستان موفقیتآمیز بوده است. بر اساس نتایج سه ماهه اخیر این شرکت، این بخش بیش از 4 میلیارد دلار در سه ماهه قبل از دست داده است. در 18 ماه گذشته، واحد متاورس متا نزدیک به 21 میلیارد دلار ضرر کرده است. با این حال، متا همچنان امیدوار است و هیچ برنامهای برای تعطیل کردن بخش یا کاهش سرمایهگذاری ندارد.