بر اساس یک مطالعه، تویوتا با وجود هیبریدی بودن، کارآمدترین خودروی بازار را دارد.
تویوتا پریوس با فناوری PHEV به کم آلایندهترین گزینه بازار از جمله خودروهای برقی تبدیل شده است! اما این شرکت چگونه به آن عنوان دست یافته است؟
هنگام ارزیابی اینکه کدام خودروها کمترین ردپای کربن را دارند، تردیدهای مختلفی در مورد خود اندازهگیری ایجاد میشود. این به این دلیل است که از نظر کیلومتر طی شده، یک وسیله نقلیه الکتریکی همیشه بر خودروهای هیبریدی یا با موتور منحصراً حرارتی پیروز میشود. حال اگر کل چرخه عمر وسیله نقلیه در نظر گرفته شود چه؟ طبق مطالعهای به نام GreenerCars که توسط شورای آمریکایی برای اقتصاد کارآمد انرژی (ACEEE) سازماندهی شده است، تویوتا میتواند خودرویی با کمترین ردپای زیستمحیطی داشته باشد.
تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی بهعنوان خودرویی با کمترین ردپای محیطی ایستاده است
تویوتا یکی از معدود تولیدکنندگانی است که تعهد قاطعانهای به خودروهای الکتریکی نشان نداده است. علیرغم مزایای نشان داده شده فناوری الکتریکی نسبت به استفاده از سوختهای فسیلی، شرکتی که همیشه علاقه متفاوتی به مکانیک هیبریدی داشته است. در واقع، علیرغم این تعهد، همواره امکان دستیابی به نرخ خالص انتشار آلاینده را حفظ کرده است. اکنون تحقیقات انجام شده توسط این نهاد آمریکایی میتوانست حق او را ثابت کند.
این ترفند با ادغام کامل چرخه عمر خودرو، از جمله، فرآیند تولید مرتبط است. بهخوبی شناخته شده است که چگونه خودروهای برقی در هنگام ساخت آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای احتراقی دارند. نتایج مطالعه نشان داده است که مکانیک هیبریدی ممکن است کارآمدترین در این زمینه باشد. تویوتا پریوس در نسخه پلاگین هیبریدی خود ثابت کرده است که با در نظر گرفتن تمام مراحل کارآمدترین است.
این خودرو که تویوتا پریوس پرایم SE نام دارد، بهعنوان کارآمدترین پیشنهاد از نظر آلودگی ظاهر شده است، حتی خود را بالاتر از هر خودروی الکتریکی قرار میدهد. CH-Rin نسخه پلاگین هیبریدی خود، دارای همان ترکیب مکانیکی است و میتواند حداکثر تا 86 کیلومتر را در حالت کاملا الکتریکی طی کند.
مطالب مرتبط: اولین خودرو الکتریکی شیائومی
عجیب است، این فهرست نشان دهنده برخی ناکارآمدی در بازار برق است. خودرویی با فناوری مبتنی بر باتری در لیست کم کارآمدترین خودروها قرار گرفته است. هامر EV به دلیلی واضح بهعنوان نهمین بدترین خودروی تحلیل شده رتبهبندی شده است. وزن بیش از سه تن آنها و تامین باتری با ظرفیت 246 کیلووات ساعت، علیرغم عدم انتشار ذرات آلاینده در حرکات پس از خروج از زنجیره تولید، بار سنگینی هستند.