،

‌چرا تیک‌تاک تصمیم گرفته است به یوتیوب شبیه‌تر شود

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
شبیه تر شدن تیک تاک به یوتیوب

در منابع رسمی آمده است که TikTok قرار است در پلتفرم ویدیویی گوگل یوتیوب قرار بگیرد. غول چینی که با ویدئوهای کوتاه خود نحوه مصرف ویدیوها در تلفن همراه را تغییر داد، اکنون قرار است فرمت ویدیوی طولانی یوتیوب را به خود بگیرد. TikTok به TechCrunch تأیید کرد که این شرکت در حال آزمایش توانایی کاربران برای آپلود ویدیوهای 15 دقیقه‌ای است. بر اساس این گزارش، اپلیکیشن ویدیوی کوتاه گفته است که محدودیت آپلود جدید در مناطق منتخب با گروه محدودی از کاربران در حال آزمایش است. با این حال، این شرکت از اشتراک‌گذاری جزئیات خودداری کرد. گزینه جدید محدودیت آپلود ویدیو در برنامه را از 10 دقیقه به 15 دقیقه افزایش می‌دهد.
گفته می‌شود که این تغییر ابتدا توسط مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، مورد توجه قرار گرفته است که تصویری از پیامی را که به کاربرانی که به گزینه جدید دسترسی دارند نشان داده شده است، منتشر کرده است. طبق اسکرین شات، کاربران می‌توانند ویدیوهای طولانی‌تری را هم از اپلیکیشن TikTok و هم از روی دسکتاپ روی پلتفرم آپلود کنند.

حرکت به فضای یوتیوب

یوتیوب و تیک‌تاک ریشه‌های متفاوتی دارند. یوتیوب برای استفاده از طریق یک مرورگر وب ایجاد شده است، در حالی که TikTok برای استفاده در تلفن همراه ساخته شده است. با این حال، در طول سال‌ها، تفاوت‌ها محو شد و هر دو به فضاهای یکدیگر نفوذ کرده‌اند.
TikTok در سال 2016 با ویدیوهای کوتاه خود وارد عرصه رسانه‌های اجتماعی شد. این شرکت در ابتدا به‌دلیل اینکه محبوب‌ترین پلتفرم ویدیوی فرم کوتاه بود به شهرت رسید، اما به آرامی محتوای طولانی را پذیرفت. در اوایل سال جاری، TikTok حداکثر طول ویدیوی خود را از سه دقیقه به 10 دقیقه افزایش داد. محدودیت 3 دقیقه در سال 2022 معرفی شد، قبل از آن محدودیت 60 ثانیه پس از گسترش اولیه از 15 ثانیه بود.

افزایش محدودیت زمانی 15 دقیقه‌ای TikTok را در رقابت مستقیم‌تری با YouTube قرار می‌دهد. این حرکت نشان می‌دهد که TikTok به‌دنبال جذب سازندگان ویدیوی طولانی‌تر است که معمولاً محتوا را در YouTube ارسال می‌کنند. در چند سال گذشته، در حالی که TikTok به سمت ویدیوهای طولانی‌تر رفته است، YouTube ویدیوهای کوتاه‌تری را با YouTube Shorts که اولین محصول هند است، اتخاذ کرده است. TikTok همچنین با یک حالت تمام صفحه افقی که در مناطق منتخب در حال آزمایش است، بیشتر به قلمرو YouTube حرکت کرده است.
گفته می‌شود که طول ویدیوی گسترش‌یافته با هدف دادن زمان و انعطاف‌پذیری بیشتر به سازندگان در هنگام اشتراک‌گذاری چیزهایی مانند دستور پخت غذا، آموزش‌های زیبایی، محتوای آموزشی و طرح‌های کمدی است. در حال حاضر، اگر یک ویدیو بیشتر از 10 دقیقه باشد، سازندگان بینندگان را به ویدیوی «قسمت 2» هدایت می‌کنند. با این محدودیت زمانی گسترده، ممکن است سازندگان دیگر مجبور نباشند یک مجموعه ویدیوی کامل را هنگام اشتراک‌گذاری محتوا ایجاد کنند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *