اپل موافقت کرد تا 500 میلیون دلار برای حل و فصل یک شکایت عمومی که در سال 2020 اتفاق افتاد بپردازد. در این دادخواست ادعا شده بود که غول فناوری کوپرتینویی مرتکب «یکی از بزرگترین کلاهبرداریهای مصرفکننده در تاریخ» شده است.
طبق این دادخواست، این شرکت مخفیانه عملکرد برخی از مدلهای آیفون را کاهش داد تا مشکلات باتری و پردازندهها را برطرف کند.
بر اساس گزارش سیلیکونولی، یک قاضی اکنون راه را برای پرداخت در دادخواست باز کرده است. انتظار میرود صاحبان برخی از مدلهای قدیمی آیفون که اپل را متهم کردهاند، حدود 65 دلار از این شرکت دریافت کنند
چرا تسویه حساب به تعویق افتاد
بر اساس این قرارداد، اپل باید نام و مخاطبین همه افرادی که آیفون واجد شرایط را دارند یا اجاره میکنند، به مدیر ادعاها ارائه میکرد. در همین حال، آخرین مهلت مطالبات 6 اکتبر 2020 بود.
اخیراً، دو دارنده آیفون که به این توافق اعتراض داشتند، مهلت درخواست تجدیدنظر خود را در دادگاهی در ایالات متحده از دست دادند. این کاربران درخواست کردند تا مانع نهایی معامله را برطرف کنند.
تایسون ردنبرگر، وکیلی که وکالت مشتریان آیفون در این پرونده را بر عهده داشت، گفت که تاکنون حدود 3 میلیون شکایت دریافت شده است. آخرین برآورد، غرامت را حدود 65 دلار برای هر کاربر نشان میدهد.
با این حال، اپل این اتهامات را رد کرده و با پرداخت 310 میلیون دلار از 500 میلیون دلار موافقت کرده است. میزان دقیق غرامت بستگی به تعداد تاییدیههای ادعا دارد. ردنبرگر خاطرنشان کرد که برخی از آنها هنوز تحت ارزیابی هستند.