۶ ویژگی مبتنی بر حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین؛ چه کسانی موفق‌ترند؟

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین

لینکدین و هوش‌مصنوعی، دو نامِ آشنا برای آنان که در فضای گستردۀ وب، فعالیت دارند. اما تأثیر و یا استفاده از هوش‌مصنوعی در پلتفرم‌های شبکۀ اجتماعی تاچه‌‌اندازه مهم است؟ یا حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین تاچه‌حد، کارآمد است؟

بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از هوش‌مصنوعی برای ارائه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها به کاربران خود استفاده می‌کنند که لینکدین، یکی از آن‌هاست. شما می‌توانید از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی برای جذاب‌تر کردن پروفایل خود بهره ببرید تا کارفرمایان، به خواندن رزومۀ شما در لینکدین ترغیب شوند و یا به این وسیله، افرادی را پیدا کنید که شاید بتوانند در زندگی کاری شما، تأثیر به‌‍سزایی داشته باشند.

دانستن آن‌چه لینکدین در زمینه هوش‌مصنوعی ارائه می‌دهد به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات بیشتری از این پلتفرم به دست آورید؛ پس با این مقاله همراه باشید تا 6 نکتۀ مفید درخصوص حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین برای کارایی بهتر این ابزار شبکۀ اجتماعی، بیاموزید.


+خواندن مطلب هوش مصنوعی زندگی را به مریخ می‌برد را به شما توصیه می‌کنیم.

1. ارائۀ توصیه‌های شغلی برای کاربران

ارائۀ توصیۀ شغلی به کاربران لینکدین

آیا تا‌به‌حال شده که در لینکدین به دنبال شغل جدیدی بگردید و متوجه فهرستی از مشاغل پیشنهادی شده باشید؟ چنددرصد از شما می‌دانید که این مشاغل، به‌دلیل حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین به شما پیشنهاد شده‌اند؟ توصیه‌های شغلی، یکی از در دسترس‌ترین ویژگی‌های لینکدین، مبتنی بر هوش‌مصنوعی است که می‌تواند برای شناسایی فرصت‌های جدید و جالب متناسب با مهارت شما مفید باشد.

ویژگی مشاغل پیشنهادی ممکن است فرصت‌هایی را نشان دهد که مختص مهارت و موقعیت کنونی شماست. موردی که شما درحال‌حاضر، انجام می‌دهید و بسیار به آن علاقه‌مند یا پابندیدید؛ ممکن است فرصت‌هایی را نیز ببینید که فعلاً در حیطۀ مهارت و شغلی شما نیست اما؛ چیزی است که به آن علاقه‌مندید. به‌عنوان مثال ممکن است شما تکنسین برق باشید که در جست‌وجوی یافتن شغلی در همین زمینه‌اید اما از آن‌سو به طراحی داخلی ساختمان یا حتی کوهنوردی علاقه داشته باشید که نمی‌خواهید این دو را به‌عنوان شغل ادامه دهید فقط در حیطۀ علایق شماست؛ خب چیزی که هوش‌مصنوعی در لینکدین، پیش روی شما می‌گذارد علاوه بر موارد تکنسین برق، طراحی‌های جذاب و کاربردی دکوراسیون داخلی یا مناظر بدیع کوه و حتی وسایل و تجهیزات موردنیاز کوهنوردی است. این‎مورد، نمونه‌ای از حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین است.

این مطلب را بخوانید: تحول جهان توسط هوش مصنوعی

2. پیام‌های مبتنی بر حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین

اگرچه لینکدین یک ابزار عالی برای جویندگان کار است اما؛ یک شبکۀ حیاتی برای استخدام‌کنندگان نیز به حساب می‌آید.

هوش‌مصنوعی در «استخدام» به روش‌های مختلفی، وارد عمل می‌شود؛ به کمک این ابزار در لینکدین می‌توانید گزینه‌های مناسب شرایط کاری خود را بیابید دروواقع، کاندیداهای خوبی برای موقعیت شغلی که در نظر دارید پیش روی‌تان قرار می‌گیرد.

با ویژگی پیام‌های تولید شده توسط هوش‌مصنوعی، می‌توانید ایمیل‌های بیشتر برای فرصت‌های شغلی بسیار آسان‌تر ایجاد کنید.

حضور هوش‌مصنوعی در لینکدین به شما کمک می‌کند مهارت‌های لازم برای فرصت‌شغلی مورد نظرتان را مشخص کنید و در کنار آن، توضیح شرح شغل را به شکلی جذاب، آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید از ابزار پیام‌رسانی به کمک هوش‌مصنوعی برای صحبت در مورد شرکت و این‌ موضوع استفاده کنید که چرا لینکدین، محل خوبی برای کار کردن است؟

3. ویژگی “افرادی که ممکن است بشناسید”

افرادی که ممکن است در لینکدین بشناسید

ویژگی دیگری که احتمالا در لینکدین دیده‌اید بخش “افرادی که ممکن است بشناسید” در سمت راست پروفایل شماست. در این‌جا، به‌طور معمول، لیستی از افرادی را مشاهده می‌کنید که ممکن است از ارتباطات خود با آن‌ها اطلاع داشته باشید، مانند همکاران در شرکت‌های فعلی یا گذشته و هم‌چنین افرادی هم‌ردیف شغل یا مهارت خودتان.

زمانی که این افراد را پیدا کردید می‌توانید مستقیماً به پروفایل آن‌ها سر بزنید یا درخواست ارتباط برای آن‌ها ارسال کنید. تب (نشانک) People که -احتمالاً می‌شناسید- یکی از ابزارهای مفید برای شبکه‌سازی است.

4. احتمال علاقه

احتمال علاقه در لینکدین

مثال دیگری از هوش‌مصنوعی در استخدام با لینکدین، ویژگی “احتمال علاقه” است که در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شد. وقتی استخدام‌کنندگان به افراد، دسترسی پیدا می‌کنند احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از کاربران، علاقه‌ای به کشف یک فرصت جدید نداشته باشند. در نتیجه، این امر می‌تواند منجر به هدر رفتن زمان و از دست‌دادن داوطلبان مستعدی شود که می‌خواهند به شرکت خود بپیوندند.

لینکدین از چندین پارامتر برای تعیین این موضوع استفاده می‌کند که آیا یک داوطلب به یک فرصت شغلی بالقوه علاقه مند است یا خیر؟! این موارد شامل این می‌شود که آیا داوطلب به کارفرما علاقه‌مند است؟ و آیا به دنبال فرصت‌های کاری جدید است یا خیر؟!

اگر یک فرد- که دنبال یافتن شغل است- احتمالاً به یک نقش علاقه‌مند و در آن زمینه، مهارت کافی داشته باشد مدیرانی که در جست‌وجوی کارمندی در همان ردیف شغلی هستند یک «پیام سبز» با عنوان «احتمال بالای علاقه» خواهند دید. این پیام در مورد کسانی که کارآموزند یا تجربۀ کاری کمی دارند با عنوان علاقۀ متوسط ظاهر خواهد شد.

گاهی پیش می‌آید که دوست ندارید مردم بدانند که پروفایل آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. در صورت تمایل، می‌توانید از ویژگی «پنهان ماندن»، بهره ببرید. این ویژگی به شما کمک می‌کند که پروفایل شما برای فرد مقابل، ناشناس باقی بماند.

5. ساختار پروفایل

در سال ۲۰۲۳، لینکدین ویژگی بهینه‌سازی پروفایل را در حالت بتا به نام Enhance your Profile راه‌اندازی کرد. شما می‌توانید از این ابزار برای تنظیم headline خود به همراه تغییر بخش About استفاده کنید. از اکتبر سال ۲۰۲۳، این ویژگی تنها برای مشترکین لینکدین پریمیوم در دسترس است.

اما خبر خوب این است که برای ایجاد یک پروفایل شگفت‌انگیز، نیازی به اشتراک پریمیوم ندارید. شما می‌توانید پروفایل لینکدین خود را بهینه‌سازی کنید تا مشتریان بیشتری به عنوان freelancer (نیروی مستقل) داشته باشید و این نکات برای افرادی که به دنبال یک شغل تمام‌وقت هستند نیز صدق می‌کند.

دیدن این ویدئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم: قیمت اطلاعات پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی شما در دارک‌وب چقدر است؟

6. ایجاد شرح شغل

کارفرمایان در لینکدین، علاوه بر استفاده از هوش‌مصنوعی برای ارسال پیام، توانایی ایجاد توصیفات شغلی با استفاده از این فن‌آوری را نیز دارند. از اکتبر ۲۰۲۳، این ویژگی تنها به زبان انگلیسی و برای تعداد کمی از حساب‌های لینکدین در دسترس است – اما احتمالا در آینده، کاربران بیشتری به این ویژگی دسترسی خواهند داشت.

با ویژگی شرح شغل مبتنی بر هوش‌مصنوعی، می‌توانید خود را به‌خوبی به دیگران، معرفی کنید. علاوه‌براین، امکان صحبت در مورد نوع شغل و نام شرکت به همراه ویژگی‌های مختلف دیگر برای شما فراهم می‌شود.

اگر به دنبال موقعیت شغلی هستید خوب به علامت‌های قرمزی توجه کنید که در بالای صفحه‌تان ظاهر می‌شود. (شاید این علامت‌ها توسط هوش‌مصنوعی به شما پیشنهاد شود یا از سوی کارفرماهایی که در جست‌وجوی افرادی با مهارت شما هستند.) به این ترتیب، راحت‌تر می‌توانید نقشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است.

سخن آخر: لینکدین از هوش‌مصنوعی به چندین روش مؤثر استفاده می‌کند

چه بخواهید پروفایل خود را در لینکدین بهینه‌سازی کنید و چه به عنوان یک کارفرما، دوست دارید تا ویژگی جست‌وجو برای یافتن نیروی ماهر را بهبود بخشید به روش‌های مؤثر لینکدین نیاز دارید که به کمک هوش‌‌مصنوعی، آن را پیش می‌برد. مواردی مثل: توصیه‌های شغلی یا نشانک‌های آبی یا قرمز که در بالای صفحۀ پروفایل شما ظاهر می‌شوند.

اگرچه می‌توانید از برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت رایگان استفاده کنید اما؛ بسیاری از ویژگی‌های آن به اشتراک پریمیوم لینکدین نیاز دارد. اگر احساس می‌کنید که این ابزارها، برای شغل شما ضروری‌اند شاید هزینه‌کردن برای ارتقاء لینکدین به پریمیوم، ارزش داشته باشد.

این ویدیو را ببینید: از سرگرمی تا همکاری، گشت و گذار در فناوری لینکدین

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *