ثبت نام زائرین اربعین از طریق سامانه سماح

حمیدزاده
اشتراک‌گذاری در:

فهرست مطالب

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، شمار زیادی از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین آماده می‌کنند. سالانه میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان، به‌عشق سالار شهیدان، راهی این کشور شده و در این گردهمایی که بزرگترین راهپیمایی جهان محسوب می‌شود شرکت می‌کنند.

با عنایت به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به‌منظور ساماندهی و پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل‌ونقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که امسال نیز ثبت نام در سامانه سماح برای کلیه مسافران الزامی می‌باشد. همچنین مدیر حج و زیارت اعلام کرد که امکان دریافت برخی خدمات مانند دریافت ارز، رزرو بلیط هواپیما و اتوبوس، بیمه، اطلاع از اشیاء و افراد مفقود شده، گذرنامه زیارتی و … برای افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، وجود دارد. در ادامه برای آشنایی با روند ثبت نام در این سامانه با ما همراه باشید.

1. ابتدا به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کنید.

2. سپس شماره همراه خود (شماره‌ای که به نام خود متقاضی باشد) را وارد کرده و کد امنیتی نمایش داده شده را تایپ و روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

وارد کردن شماره همراه

3. اکنون یک کد 6 رقمی به گوشی شما ارسال می‌شود که آن را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

وارد کردن کد تایید

4. در این مرحله اطلاعات فردی شامل کد ملی و تاریخ تولد را وارد کرده و سپس گزینه تایید را کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات شخصی

5. در مرحله بعد کد پستی محل سکونت خود را در کادر مربوطه وارد نموده و روی دکمه ورود بزنید.

وارد کردن کد پستی

6. اکنون از منوی سمت راست و یا در پایین صفحه گزینه ثبت نام اربعین را انتخاب کنید.

انتخاب ثبت نام اربعین

7. در ادامه شرایط ثبت نام، دستورالعمل‌های بهداشتی و امنیتی و دیگر مواردی که برای ثبت نام الزامی است بیان شده که با مطالعه و پذیرش آن وارد مرحله بعدی شوید.

پذیرش شرایط

8 . در این مرحله اطلاعاتی از قبیل نوع اعزام خود (زمینی، هوایی و دریایی) مرز رفت و برگشت، تاریخ رفت و برگشت و نحوه اعزام و … را تکمیل کرده و روی ثبت اطلاعات کلیک کنید. البته امسال نمودار ترافیک مرزی سال گذشته نیز به سامانه اضافه شده است که می تواند برای مشخص کردن تاریخ اعزام و جلوگیری از معطلی در مرز مفید باشد.

تکمیل اطلاعات اعزام

9. اکنون اطلاعات وارد شده را بازبینی نموده و در صورت تایید، روی دکمه پرداخت کلیک کنید. لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و فقط مبلغ ۳۵ هزار تومان بابت بیمه از زائرین دریافت می‌شود.

بازبینی اطلاعات و تکمیل فرایند پرداخت

پس از تکمیل فرایند پرداخت، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که به منزله ثبت نام قطعی شما در سامانه سماح می‌باشد.

برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت گذرنامه زیارتی ویژه اربعین به مقاله زیر مراجعه کنید.

راهنمای دریافت گذرنامه زیارتی اربعین به صورت اینترنتی و در کمترین زمان ممکن

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *