،

ارتباط با واتس‌اپ و Messenger به‌کمک اپلیکیشن ثانویه

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
ارتباط با واتس‌اپ و مسنجر از طریق اپلیکیشن جدید

ارتباط با واتس‌اپ و Messenger از طریق اپلیکیشن جدید، ایدۀ نوین ارتباطی و قابل حمایت متاست.

شرکت متا، اعلام کرد به‌کمک یک اپلیکیشن ثانوی، امکان ارتباط بین واتس‌اپ، مسنجر و دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فراهم می‌شود.

براساس مقررات DMA (Direct Memory Access) -که در اروپا به اجرا گذاشته شده است- به صاحبان آیفون اجازه داده شده تا از اپلیکیشن ثانوی برای ارتباط بین شبکه‌ای استفاده کنند.

در واقع DMA باید به کاربران یک اپلیکیشن، اجازۀ ارسال پیام به یکی از کاربران واتس‌اپ یا مسنجر و بالعکس را بدهد.

کدام اپلیکیشن‌ها به WhatsApp و Messenger متصل می‌شوند؟

ارتباط با واتس‌اپ و Messenger از طریق اپلیکیشن جدید خبری است که پیش از این‌ها، یکی از مدیران واتس‌اپ درمورد آن صحبت کرده بود؛ اما جزئیات این مطلب را آشکار نساخت.

اکنون شرکت متا اعلام کرده همۀ اپلیکیشن‌ها، اجازۀ برقراری ارتباط با کاربران واتس‌اپ یا مسنجر را نخواهند داشت؛ بلکه این کار، مستلزم امضای قرارداد بین دو طرف است.

به‌عبارت بهتر، مدیران نرم‌افزاری که می‌خواهند ارتباطشان با واتس‌اپ و Messanger برقرار شود باید به متا قول دهند که داده‌های کاربران، با یک پروتکل رمزگذاری end to end، ایمن می‌شود.

سخنگوی متا در این خصوص گفت: “برای به حداکثر رساندن امنیت کاربر، ترجیح می‌دهیم اپلیکیشن‌های ثانویه از پروتکل احترام به حریم خصوصی کاربر پیروی نمایند.”

پیشنهاد مطالعه: واتس‌اپ در حال ارائه یک ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی

شرایط ارتباط با واتس‌اپ و Messenger

زمانی که یک ناشر، تمایل خود را برای برقراری ارتباط با اپلیکیشن متا اعلام کند شرکت آمریکایی، سه ماه فرصت دارد تا اپلیکیشن را آزمایش کرده، اجازۀ دسترسی را برای آن، فعال نماید.

ایدۀ جدید آن است که به کاربر واتس‌اپ، اجازه ارسال پیام به یک کاربر سیگنال، تلگرام، iMessage یا Google Messages و بالعکس را بدهد.

این طراحی براین اساس است که یک شخص بدون داشتن مثلاً واتس‌اپ، از طریق اپلیکشن ارتباطی ثانویه، با مخاطب مورد نظر خود در واتس‌اپ، ارتباط برقرار کند.

البته باید منتظر ماند و دید کدام اپلیکیشن‌ها می‌توانند از گذرگاه متا رد شوند و مجوز ارتباط بین شبکه‌ای را دریافت نمایند؟!

خبر مرتبط: واتس‌اپ به فعال کردن چت با برنامه‌های شخص ثالث نزدیک‌تر شد

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *