،

فناوری نرم، استراتژی ایران برای ورود به بازارجهانی

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:

نشست تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌های فرهنگی با مدیران ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با هدف بررسی ابعاد توسعه بازار صادراتی ایران‌ساخت برگزار شد.

در این نشست که به همت کارگروه فناوری نرم و خلاقیت و با حضور مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم برگزار شد؛ 30 تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، اسباب‌بازی، و گیمینگ توانمند در حوزه صادرات حضور داشتند و درباره دغدغه‌ها و وضعیت موجود صنعت بازی و سرگرمی و فناوری نرم در داخل کشور و موانع و مشکلات صادراتی این محصولات بحث و تبادل نظر شد.

یکی از مباحث مطرح شده در این نشست این بود که کشور ما ظرفیت بالایی در زمینه ساخت انیمیشن، گیمینگ و صادرات اسباب‌بازی‌های خلاق و فرهنگی دارد و شرکت‌های توانمندی نیز در این عرصه فعالیت می‌کنند؛ اما برخی مشکلات مانع از ورود مطلوب بازی‌های ایرانی به بازار جهانی می شود که شاید این چالش‌ها با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در این زمینه قابل رفع باشد این کار در کنار تجمیع توان تولیدکنندگان به توسعه صادرات محصولات نیز کمک خواهد کرد.

همچنین در این نشست مقرر شد برای حضور شرکت‌های تولیدکننده بازی رایانه‌ای و اسباب‌بازی یک تقویم نمایشگاهی تعریف شود و نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی شاخص برای حضور این شرکت ها و محصولاتشان مشخص و انتخاب شوند تا در قالب یک برنامه‌ریزی مشخص برای صادرات فناوری نرم هدف گذاری شود.

تداوم و استمرار تعامل میان تولیدکنندگان بازی‌ها، فناوری رایانه‌ای، گیمینگ و اسباب‌بازی و نمایندگان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز دیگر موضوعی بود که مورد توافق قرار گرفت.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *