افزایش مشترکان یوتیوب و حفظ آنها، دغدغۀ بسیاری از افراد است اما؛ چند درصد کاربران یوتیوب یا سازندگان کانال، روش افزایش مخاطبان را بلدند؟ در این مقاله، 11 راهکار افزایش مخاطب در کانال یوتیوب برای کسب درآمد را میخوانید.
روشهایی که به شما میآموزد چگونه از سوی بینندگان مناسب، کشف شوید؟ آنها را متقاعد کنید که مشترک کانال شما شوند؟ چگونه مخاطبان، کانال شما را به دیگران معرفی کنند و عاملی در جذب مخاطب بیشتر شما شوند؟
این کار زمانی برای شما مهم خواهد شد که بدانید بهراحتی میتوانید از کانال یوتیوب، به درآمد برسید.
پیشنهاد ویدیو: الگوریتم یوتیوب از سیر تا پیاز
1. جستجوی کلمات کلیدی با حجم بالا، رقابت کم
برای آنکه در فهرست جستوجوی یوتیوب قرار گیرید بهتر است محتوای خود را با کلمات کلیدی تقویت کنید- کلمه کلیدی، یک کلمه (یا گروهی از کلمات) است که به موتورهای جستوجو، بهویژه در یوتیوب، اجازه میدهد محتوای شما را درک کنند و آن را به بینندگان توصیه نمایند. شما میتوانید کلمات کلیدی را در عناوین ویدئو، توضیحات ویدئو، فصلها و حتی عنوانها قرار دهید.
با این حال، اگر کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو و رقابت پایین را انتخاب کنید سریعتر دیده خواهید شد.
حجم بالا: یعنی هزاران بیننده، هر ماه، آن کلمۀ کلیدی را در نوار جستوجوی یوتیوپ، مینویسند تا مطلبی در موردش پیدا کنند.
رقابت پایین: یعنی تعداد کمی از کانالها از کلمه کلیدی استفاده میکنند یا رتبه بالایی برای آن در یوتیوب دارند؛ این کانالها را بیابید.
2. نوشتن عنوانها یا توضیحاتی که احساسات را برمیانگیزند
ساخت عناوین ویدیویی (و توضیحات) که با واکنش احساسی بینندگان همراه است یعنی دریافت پاسخ از سوی مخاطبان که بازی را به نفع شما، تغییر میدهد. این موارد میتواند کنجکاوی، هیجان، بحثوجدل و حتی نظرسنجی باشد. جملاتی که بینندگان کنجکاور را به کانال شما میآورند تا در نهایت مشترک شوند.
نوشتن عنوان، مهارتی است که برای کارآزموده شدن در آن، سالها، زمان نیاز دارید. اما در اینمطلب چند نمونه از آن را به شما میگوییم:
“این زندگی من را تغییر داد…”
“حقیقت درباره…”
“من این کار را متوقف کردم چون…”
“متاسفم برای نمایش این ویدئو…”
“آیا میدانید…”
این کلمات، بهگونهای طراحی شدهاند که ببینده بهمحض مواجهشدن با آن از خود میپرسد چه چیزی در این ویدئو وجود دارد که من از آن بیخبرم و باید آن را ببینم؟ این ویدئو، چه نکتۀ آموزشی به من یاد میدهد؟ چه اشکالی دارد وقت بگذارم و ویدئو را تا انتها ببینم شاید قرار است نکات جدیدی بیاموزم و…
بهاینترتیب، شما بهراحتی و با کاربرد چند کلمه، مخاطب زیادی را به سمت کانال خود میکشانید و متوجه میشوید افزایش مشترکان یوتیوب، کار سادهای است.
3. خلق ویدیوهایی که خواستۀ ببینندگان را هدف قرار میدهد
باید دقت کنیم که ارتباط با بینندگان چیزی بیش از دنبالکردن موضوعات مناسب است. این کار به شما کمک میکند که بدانید چرا مردم به این موضوعات اهمیت میدهند تا اشتیاق عمیقتر وبیشتر آنها را تامین کنید.
بهعنوانمثال فرض کنید یک کانال یوتیوب برای علاقهمندان به دوربین دارید. هنگام جستوجو در مورد کلمات کلیدی، متوجه میشوید که بینندگان از عبارتهای محبوب جستوجو مانند “چگونه ویدیوهای سینمایی خلق کنیم” و “چگونه رنگها را در یک ویدیو برجسته کنیم” استفاده میکنند.
با خواندن این کلمات کلیدی، واضح است که بینندگان صرفاً به دوربین به عنوان یک فنآوری علاقهمند نیستند؛ بلکه میخواهند فیلمساز باشند!
با این سناریو، شما با ساخت ویدئو و پلیلیست در اطراف آن خواستۀ اصلی – نه فقط دوربینها – تعداد زیادی مشترک در یوتیوب خواهید داشت.
پیشنهاد مطالعه: چگونه آیکون یوتیوب خود را تغییر دهیم [موبایل و دسکتاپ]
4. استفاده از YouTube Shorts برای هدایت بینندگان به محتوای طولانی
یک راه فوقالعاده برای قرارگرفتن در فهرست ابتدای جستوجو، YouTube Shorts است. اما بیایید صادق باشیم: ۶۰ ثانیه، زمان زیادی برای درگیرکردن کامل یک بیننده نیست. جادوی واقعی در ویدیوهای طولانیتر شما اتفاق میافتد. پس چرا از YouTube Shorts بهعنوان یک تیزر برای جذابترشدن محتوای خود استفاده نکنید؟ بنابر اعلام یوتیوب، این کار با لینکهای محتوای مرتبط، آسانتر از همیشه است.
لینکهای مرتبط در نزدیکی پایین YouTube Shorts ظاهر میشوند و بینندگان را به سمت ویدیویی هدایت میکنند که سازنده انتخاب کرده است. این میتواند یک لایو استریم، ویدیوی طولانی، یا یک YouTube Shorts دیگر باشد که آنها ایجاد کردهاند. با این حال، لینکدادن به یک ویدیوی طولانیتر به شما کمک خواهد کرد تا مشترکین بیشتری در یوتیوب داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه: گوگل با مشکل «Shorts» در یوتیوب مواجه شد
5. داستانسرایی در یوتیوب
گفتن داستانهای خوب در یوتیوب – نه فقط ساخت تعداد زیادی ویدئو – کلید رشد سریع تعداد مشترکان شما است. یک ویدیوی جذاب باعث میشود افراد، مدت زمان بیشتری در اطراف شما بمانند؛ با محتوای بیشتری درگیر شوند؛ و درک کنند که چرا باید مشترک شما باشند.
این فرمت ثابت شده در فیلمها، کتابها و حتی برنامههای تلویزیونی استفاده میشود تا مخاطب را درگیر خود کند. به این ساختار داستانی، سه پردهای میگویند که شامل این مراحل است:
تنظیمات (مرحلۀ ۱): مرحله را تنظیم کنید؛ شخصیتهای خود را طوری بچینید که مطمئن شوید به محض نمایش، ببینندگان مشتاقانه آنها را دنبال میکنند.
رویارویی (مرحلۀ ۲): شخصیتهای خود را وارد عمل کنید و اجازه دهید داستان، تا زمانی که یک بحران تمام عیار به وجود نیامده، پیش رود.
راه حل (مرحلۀ 3): داستان را همینطور پیش روید تا به نقطۀ اوج خود برسد و سپس اجازه دهید که قهرمان داستان، بینندگان را میخکوب کند و به دنبال خودش بکشاند.
6. یک سری ویدئو براساس علایق بینندگان خود ایجاد کنید
ساخت ویدئوهای سریالی، راهی کمتر شناختهشده برای بهدستآوردن مشترکان بیشتر در یوتیوب است. این کار به مشترکان فعلی شما چیزی میدهد که باید منتظر آن باشند؛ در حالی که کانال شما برای بینندگان جدید جذابتر به نظر میرسد.
اگر ویدیوی سریالی شما، مشکل اصلی بینندگان را حل کند مانند کسب درآمد بیشتر، شکستدادن یک بازی ویدیویی، یا آشپزی با بودجه کم، همگی اینها، دلیل خوبی برای ساختن ویدیوهای سریالی و همراهساختن مخاطبان است.
برای شروع، مشخص کنید کدام موضوعات یا ویدیوها، بیشترین تعامل را با کانال شما دارند. سپس برای آنها، داستان ادامهدار، بنویسید و ویدیوی سریالی بسازید.
پیشنهاد مطالعه: یوتیوب «دو-سه جین» امکانات جدید اضافه میکند
7. ایجاد نسخههای منحصربهفرد و بازسازی شده از ویدیوهای محبوب
اجرای ایدههای ویدیویی، مشکلی است که بسیاری از افراد در یوتیوب با آن مواجه هستند اما؛ نگران نباشید یوتیوب پر از ایدههایی است که میتوانید آنها را با چشمانداز خود ترکیب و قالببندی کنید. برای افزایش مشترکان یوتیوب، فقط باید بدانید رقبای شما چه کسانیاند؟و ویدیوهای محبوب آنها در مورد چیست؟ سپس میتوانید چیزی منحصربهفرد به مکالمه اضافه کنید!
نکته: این امر، بهمعنای کپیبرداری کامل از دیگر سازندگان نیست؛ بلکه به معنای اصلاح و تفسیر مجدد آن ایدهها از طریق لنز خلاقانه خودتان است. این کار، بینندگانی را جذب خواهد کرد که از محتوای اصلی لذت میبرند اما؛ به دنبال چیز تازهای هستند
و به یاد داشته باشید: کانالهای تازه باید مشترکان، تازهای به دست آورند!
8. از مخاطبان بپرسید دوست دارند چه چیزی ببینند؟
ممکن است کانال یوتیوب خود را به عنوان بستری برای ابراز وجود راهاندازی کرده باشید اما باید به خاطر بسپارید که در حال تولید محتوا برای مخاطبان هستید بنابراین مشارکت آنان، اهرمی بسیار کارآمد برای جلب اعتماد و وفاداری آنها و مشارکتشان در فرآیند ساخت ویدیو است.
برای اینکار، یک نظرسنجی در یوتیوب برگزار کنید تا از بینندگان بپرسید که میخواهند در ادامه چه ویدیوهایی را ببینند؟!سادهترین راه برای بهدست آوردن مشترکان بیشتر در یوتیوب به صورت رایگان است همین روش است. شما باید در جستوجوی افرادی باشید که به آنان خدمتی ارائه میدهید و نباید از رویکرد و هدفتان، دور شده یا غافل بمانید. آیا شما به دنبال افزایش مشترکان یوتیوب نیستید؟ خب پس دست به کار شوید.
9. شناسایی ویدیوهایی که مشترکان را جذب میکنند
بهترین راه برای اضافه کردن مشترکان بیشتر به کانال شما، شناسایی ویدیوهایی است که بینندگان را به مشترک تبدیل میکنند.
در یوتیوب استودیو، این مسیر را پیش بروید: Analytics > See more > Subscribers by content .
با این کار، لیستی از ویدیوهایی که بیشترین مشترکین را به کانال شما جذب میکنند نمایش داده میشود.
لیست را به دقت مطالعه کنید و سپس برنامهای برای ساخت ویدیوهای مشابه در آینده، تدوین نمایید.
یک راه بسیار عالی برای به دست آوردن ۱۰۰۰ مشترک در یوتیوب.
10. شکاف محتوایی خود در یوتیوب را ببندید
شکاف محتوایی در یوتیوب، هر ویدئویی است که از کانال شما حذف میشود، بهخصوص در مقایسه با موقعیت کلی شما.
بهعنوان مثال، یک کانال تبلیغ بستنی ممکن است همه چیز در مورد شیرینی را پوشش داده باشد؛ از طعمها، بافت شیرینی، نوع و رنگها. اما در این میان، هیچ حرفی از نان بستنی یا مخروطهای وافل نزده باشد؛ این یک شکاف محتوایی است اگر کانال بستنی آن موضوع را پوشش ندهد در حالی که دیگران این کار را کردهاند.-
فقط تصور کنید بینندگان به این موضوع علاقهمندند اما صاحب کانال هیچ فکری در مورد آن نکرده و هیچ ویدیویی نساخته. به این ترتیب، کارخانۀ ساخت بستنی، مدام در حال از دست دادن دیدگاههای مهمی است که میتواند درگاهی برای جذب اشتراک باشد.
بستن این شکافها چندان سخت نیست. فقط به کانالهای مشابه با موضوع کاری خود سری بزنید. ببینید آنها چه چیزهایی در یوتیوب منتشر میکنند؟ اگر متوجه ایدهها و مفاهیمی شدید که در کانال شما نیستند سریع دست به کار شوید. سناریو را بنویسید. دوربین خود را بردارید و شروع به ضبط و بارگذاری کنید. این هم روش سادۀ دیگری برای افزایش مشترکان یوتیوب.
پیشنهاد مطالعه: معرفی رباتهای تلگرام برای دانلود از یوتیوب
11. ایدههای ویدیویی جدید را امتحان کنید و ببینید چه چیزی شما را خاص میکند؟
اگر میخواهید هزاران نفر به کانال شما هجوم آورند باید برای آن تلاش کنید و راه حفظ مشترکان در کانال خود را بیاموزید.
1. سعی کنید همیشه در حال یادگیری باشید.
2. ایدههای فوقالعاده را دنبال کنید.
3. از داستانسرایی غافل نشوید. چیزی که مخاطبان زیادی آن را دوست دارند و دنبال میکنند.
4. مخاطب را درگیر فیلم کنید و از او واکنش بگیرید.
5. قبل از ساخت یک ویدیوی جدید، سه چیز از خود بپرسید:
الف- آیا این ایده، نوآورانهتر از ایدۀ قبلی من است؟
ب- آیا چشمانداز منحصربهفرد من را دارد؟
ج- آیا جذابیت خاصی برای بینندگان دارد؟
اگر پاسخ شما به هر سه پرسش، بله است. باید به خودتان تبریک بگویید. چون قطعاً ویدیوی شما در یوتیوب بازدیدکنندۀ زیادی خواهد داشت.
پیشنهاد مطالعه: نحوه فعال کردن هوش مصنوعی یوتیوب در قسمت نظرات