تحت رهبری مدیر عامل شرکت یعنی ساتیا نادلا، مایکروسافت قرار است ورود مجدد قابل توجهی به تجارت تلفن همراه داشته باشد. مدیر عامل شرکت در اعتراف به اشتباه خود در گذشته در هنگام خروج از بازار تردیدی نداشت و یک استراتژی چند جانبه برای به چالش کشیدن غولهای فناوری مانند گوگل و اپل در بازار موبایل ارائه کرد.
در اینجا سه حرکت استراتژیک مایکروسافت برای تثبیت برتری خود در بازار موبایل از جمله صنعت بازی آورده شده است.
معامله 69 میلیارد دلاری بین مایکروسافت و اکتیویژن
مایکروسافت قرارداد خیره کننده 69 میلیارد دلاری را با اکتیویژن بلیزارد نهایی کرده است. این، شرکت بزرگ فناوری خود را با دو نام محبوب در بین گیمرها یعنی Call of Duty و Candy Crush Saga قرار میدهد.
آنها علاوه بر اینکه بهعنوان یک منبع خالص سرگرمی خدمت میکنند، بهعنوان استراتژی مایکروسافت برای باز کردن راه خود به میلیونها کاربر دو برابر عمل میکنند.
تعداد زیاد طرفداران Call of Duty درآمد مایکروسافت را افزایش میدهد. همچنین شانس بالقوه گسترش در بخش Xbox را باز میکند. در سال 2022، 243 میلیون دلار درآمد داشت.
این معامله قابل توجه، موقعیت مایکروسافت را در صنعت بازی تثبیت میکند، علاوه بر این که در میان رقابت سختی که در بازار تلفن همراه موج میزند، به آن برتری میدهد.
رویکرد استراتژیک مایکروسافت برای همکاری با فروشگاههای بازی موبایل
به لطف قرارداد Activision، مایکروسافت اکنون بازیهای جذابی را برای کاربران خود دارد که مسیر توزیع برنامههای تلفن همراه را به او نشان میدهد. در حال حاضر، مایکروسافت در تلاش است تا چالشی برای فروشگاه گوگل پلی و اپاستور اپل ایجاد کند.
ممکن است فروشگاه برنامه جایگزین خود را ارائه دهد. با غنیسازی این فروشگاه با محتوای ارزشمند اکتیویژن، مایکروسافت قرار است جایگزین مناسبی برای کاربران ارائه کند و دو قطبی اپل و گوگل را در بازار موبایل تهدید کند.
اگرچه مایکروسافت پای خود را در صنعت بازیهای ابری گذاشته است، این بخش هنوز در مراحل اولیه است. این شرکت بزرگ فناوری در حال آماده شدن برای بازتعریف نحوه دسترسی مشتریانش به بازیها در گوشیهای تلفن همراه است.
ارائه یک فروشگاه اپلیکیشن جدید، ابعاد تازهای به استراتژی آن میافزاید که میتواند بازارهای تثبیت شده گوگل و اپل را مختل کند.
سرمایهگذاری در هوش مصنوعی توسط مایکروسافت
مایکروسافت با درک درستی از قدرت هوش مصنوعی در تغییر فناوری، سرمایهگذاری قابل توجهی در محصولات هوش مصنوعی انجام داده است. اخیراً Bing Chat را به Copilot تغییر نام داد و برنامههای اختصاصی برای Copilot در دستگاههای اندروید و آیفون توسعه داد.
مایکروسافت در رقابت هوش مصنوعی یک جهش به جلو برداشته است. این موضع نوآورانه مایکروسافت نشان دهنده تعهد آن به نوآوری است، علاوه بر اینکه آن را بهعنوان یک رهبر در برنامههای کاربردی تحت حمایت هوش مصنوعی قرار میدهد.
سرمایهگذاریهای مایکروسافت در هوش مصنوعی، علاوه بر ایجاد مزیت تاکتیکی به غول فناوری برای ایجاد محصولات آماده برای آینده برای تعریف مجدد تجربه تلفن همراه، تجربه کاربر را افزایش میدهد.
مطالب مرتبط: مایکروسافت چت بینگ از 16.000 کاراکتر پشتیبانی میکند
بنابراین، ورود مجدد مایکروسافت به بازار موبایل چیزی بیش از یک بازگشت است. این تلاشی برای به چالش کشیدن دو قطبی ایجاد شده در صنعت است.
مایکروسافت با مجموعه بازیهای قدرتمند، گامی بلندپروازانه برای ارتقای بازی و ادغام هوش مصنوعی پیشرو برداشته است. در آینده نزدیک، گوگل و اپل احتمالا با یک رقیب جدید روبرو خواهند شد که مایکروسافت در مسیر خود برای تأثیرگذاری در بازار تلفن همراه است.