Search
Close this search box.

ایلان ماسک بزرگترین ابَرکامپیوتر تاریخ را برای xAI در برابر متا و گوگل قرار می‌دهد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
ایلان ماسک بزرگترین ابر کامپیوتر جهان را برای راه اندازی xAI راه‌اندازی می‌کند

یک رسانه خبری صنعت روز شنبه گزارش داد، ایلان ماسک، میلیاردر و غول فناوری، به سرمایه‌گذاران گفته است که قصد دارد برای حمایت از توسعه استارتاپ هوش مصنوعی xAI، ابررایانه‌ای به نام «گیگافکتوری محاسباتی» بسازد. ماسک در این ماه طی ارائه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت: این ابررایانه برنامه‌ریزی شده «حداقل چهار برابر بزرگ‌ترین خوشه‌های پردازنده گرافیکی امروزی» خواهد بود، مانند آنهایی که متا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند.

یک رسانه خبری صنعت دیروز گزارش داد، ایلان ماسک، غول فناوری میلیاردر، به سرمایه‌گذاران گفته است که قصد دارد برای حمایت از توسعه استارتاپ هوش مصنوعی xAI، ابررایانه‌ای به نام «گیگافکتوری محاسباتی» بسازد.

ماسک می‌خواهد این ابررایانه که 100.000 تراشه انویدیا را در کنار هم قرار می‌دهد – تا پاییز 2025 عملیاتی شود و “خود را شخصاً مسئول تحویل به‌موقع آن می‌داند.”

ماسک در این ماه طی ارائه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت: این ابررایانه برنامه‌ریزی شده «حداقل چهار برابر بزرگ‌ترین خوشه های پردازنده گرافیکی امروزی» خواهد بود، مانند آنهایی که متا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط: نظر کنایه‌آمیز ایلان ماسک به دموی جدید OpenAI سم آلتمن

از زمانی که ابزار هوش مصنوعی مولد OpenAi ChatGPT در سال 2022 در صحنه منفجر شد، این فناوری منطقه رقابت شدیدی بین غول های فناوری مایکروسافت و گوگل و همچنین متا و استارت آپ‌هایی مانند Anthropic و Stability AI بوده است.

ماسک یکی از معدود سرمایه‌گذاران جهان است که دارای سرمایه کافی برای رقابت با OpenAI، Google یا Meta در هوش مصنوعی است.

xAI در حال توسعه یک ربات چت به نام Grok است که می‌تواند به پلتفرم رسانه اجتماعی X، توییتر سابق که متعلق به ماسک نیز بود، در زمان واقعی دسترسی داشته باشد.

ماسک در سال 2015 شرکت OpenAI را تأسیس کرد اما در سال 2018 آن را ترک کرد و بعداً گفت که از مسیر سود محوری که شرکت تحت نظارت مدیر عامل سام آلتمن در پیش گرفته بود ناراحت است.

او در ماه مارس علیه این شرکت شکایت کرد و آن را متهم به شکستن ماموریت غیرانتفاعی اولیه خود برای در دسترس قرار دادن تحقیقات هوش مصنوعی برای همه کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *